Några fettofunderingar

Några tankar omkring det här med övervikt.

 

Ibland försöker jag tänka så här: varför måste jag vara smal? Kan inte jag vara tjejen som är annorlunda? Alltså hon som är lite tjock? Men tyvärr fungerar aldrig det där resonemanget. Man vill bara inte vara tjock, för tjock=ful. Det har man kanske inte alltid tyckt, och inte ens i hela världen, men just nu, här i västvärlden gör man ju det. Och viktigast av allt: jag gör det.

 

En annan sak: Har ni märkt att om man skulle bli nöjd med sin kropp, skulle man hata brösten och ansiktet? Tvärtom också. Är man nöjd med sina bröst och ansiktet, då hatar man kroppen. Typiskt.


Kommentarer
Postat av: Sanna

ha en bra dag

2008-07-07 @ 12:43:47
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0