Jag - ett fetto

Vägde mig i morse. Då hade jag hållit på en vecka med min nya tränings- och bantningsmetod en vecka.


Nej det är ingen metod i stil med Atkins eller GI eller ens en veckotidningsbantning i stil med: 'Gå ner 3 kg innan semestern!'. Ha, vad skulle jag vinna på att gå ner 3 kg. En droppe i havet...

 

Nej den här metoden har jag kommit på själv och innebär ett sundare sätt att leva. Minst en timmes rask promenad per dag, regelbundna måltider, inget godis eller socker och en halverad mängd med smörgåsar, vilket är min värsta last. Så korkat av mig att tro att det skulle vara bra. Men jag gjorde det. Blåögt och dumt.

 

Varför skulle jag lyckas denna gången när allt jag försökt tidigare misslyckats. Domen över mitt misslyckande kom idag: +1kg.


Trots detta kommer jag inte att sluta. Det skulle ju kännas som jag var ännu mer misslyckad. Vilket jag är. Jag är ett fetto och kommer alltid att vara det :(


Kommentarer
Postat av: Sanna

Snygg blogg

2008-07-07 @ 12:46:17
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0